| Tilts pār Amatu | |
- Katru gadu Latvijas būvnieku asociācija apkopo un izvērtē jaunbūves, restaurētās un rekonstruētās inženierbūves. Desmit speciālistu komisija anonīmi izvēlas savu labāko būvi. Domstarpību nebija - nominācijā inženierbūve šo godu nopelnījis tilts pār Amatu. Tā drošību vērtēs arī nākamās paaudzes. Ne gluži visi tanki, kas atrodas Eiropā, bet tie, kas Latvijā, droši var braukt pāri. Tilts izturēs, - sacīja Latvijas būvnieku asociācijas vadītājs Viktors Purviņš. Tilts pār Amatu ne mazums galvassāpju sagādāja celtniekiem - a/s "8.CBR". Kā atzina tiltu iecirkņa vadītājs Mārtiņš Brīvība, objekts bijis gana sarežģīts, un tilta celtniecība iegūta konkursa kārtībā, tāpēc jo lielāks gandarījums ne vien par padarīto darbu, bet arī atzinīgo vērtējumu.
- Tik sarežģīts objekts mums līdz šim nebija bijis, - "Druvai" uzsvēra Mārtiņš Brīvība.
Būvprojekta autors Arnis Linde atzina, ka projektēt tiltu un vēl pār Amatu bijis grūti un sarežģīti. "Amata ir neregulējama. Kur kādreiz zem tilta stingri auga krūmi, ūdeņi izskaloja nostiprinājumu. Tagad, kad darbs pabeigts, ir gandarījums," domās dalījās Arnis Linde un piebilda, ka apkārtnes reljefs ļauj veidot ļoti interesantu ainavu.
Katra organizācija, kura kā apakšuzņēmēja strādāja tilta būvniecībā, saņēma diplomus, kuri apliecina, ka arī viņu darbs ieguldīts gada labākajā būvē. Tilta rekonstrukcijas pasūtītājs bija a/s "Latvijas
valsts ceļi", tas ir Satiksmes ministrijas īpašums.
- Tā ir brīnišķīga iespēja divreiz svinīgā brīdī būt pie šī tilta. Jau atklāšanā bijām gandarīti par paveikto, tagad par atzinīgo asociācijas vērtējumu. Mums ir svarīgi pievērst uzmanību savai varēšanai. Tiltiem jākalpo ilgi, - sacīja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
Ministrs arī informēja, ka turpinās sarunas, lai panāktu, ka lielākā daļa iekasētā akcīzes nodokļa nonāk ceļu remontiem un uzturēšanai. Ja to izdosies panākt, septiņu astoņu gadu laikā valsts galvenie autoceļi būs Eiropas valstu ceļu līmenī. Svarīgi ir uzturēt arī 1. un 2. šķiras autoceļus. Šie apjomīgie darbi nav paveicami tikai par valsts un Eiropas naudu, jāpiesaista arī privātais kapitāls.
Amatas novada domes priekšsēdētāja Elita Eglīte uzsvēra, ka tilts godam izturējis pirmos pārbaudījumus - gan janvāra vētru, gan pavasara palus.
- Gājēju tiltiņu mēs saucam par kāzu tiltu. Te labprāt uzturas, fotografējas jaunlaulātie. Pie margām jau redzamas vairākas jauno pāru saslēgtās atslēgas. Pašvaldība veiks tilta apkārtnes labiekārtošanu. Te nepieciešami soliņi, atkritumu konteineri. Esam lepni, ka Amatas novadā atrodas tik skaists tilts, - sacīja Elita Eglīte.
Svinīgais brīdis vēl nebija beidzies, kad uz Amatas tilta piestāja kāzinieki. Tilts un gājēju tiltiņš kļuvuši par iecienītu tūristu un ekskursantu pieturvietu. Amatas dzelmē ne viens vien iemet naudiņu - uz atgriešanos.
|