Karosta kā pastāvīga pilsētvide radās 19.gadsimta beigās un 20.gadsimta sākumā. 1890. gadā pēc Krievijas cara Aleksandra II pavēles uz ziemeļiem no Liepājas pilsētas sākās apjomīga cietokšņa un kara pilsētiņas celtniecība, ko sākotnēji nosauca par Imperatora Aleksandra III ostu. Tikai Latvijas valsts neatkarības laikā šo vietu sāka dēvēt par Kara ostu. Karosta šodien mūsu pilsētā ir īpašs rajons, tā vairs nav pilsētiņa armijai, bet ir uzskatāma par vienotu tūrisma objektu, kas krasi atšķiras no Liepājas pilsētas kopējā tēla. Tā ir lielākā vēsturiskā militārā teritorija Baltijā. Pirmā cariskās Krievijas Baltijas flotes zemūdeņu bāze. Karostā atrodas vienīgā saglabājusies vēsturiskā militārā virssardze Latvijā.
Ziemeļu mols nodrošina Liepājas ostas akvatorijas aizsardzību pret vētrām un smilšu sanesumiem. Mola kopgarums ir 1800 m, platums 0 7,35 m. Nav fantastiskāku sajūtu, kā stāvēt uz mola vētras_
Oskara Kalpaka (izgriežamais) tilts
Unikāls inženiertehniskais piemineklis - izgriežams metāla konstrukcijas tilts pār Karostas kanālu. Celts 1906. gadā. Pirmajā pasaules karā saspridzināts, taču pēc tam atkal atjaunots._
Pareizticīgo Liepājas Sv. Nikolaja Jūras katedrāle
Jūras katedrāle ir viens no Karostas simboliem. Karostas katedrāles projekta autori ir Pēterburgas arhitekts Sergejs Geļenzovskis un Vasīlijs Kostjakovs. Tās konstrukcija ir unikāla - tai nav kolonnu._
Karostas cietums
Aiz augstā žoga noslēpusies drūmā sarkano ķieģeļu ēka Invalīdu ielā gandrīz 100 gadus ir pildījusi savas funkcijas kā Karostas cietums. Cietuma darbības laikā ir nomainījušās vairākas_
Baterija Nr.3 - Piejūras ziemeļu forti
Karostas Ziemeļu forti ir plaša nocietinājumu sistēma, ko izbūvēja laikā no 1894. līdz 1908. gadam pēc Krievijas cara Aleksandra III rīkojuma. Padomju laikos forti un to apkārtne atradās aizliegtajā_