Raksti > Interesanti

Eiropas tūristus vilina Latvijas daba, Rīgas vecpilsēta un nacionālā virtuve

Autors: Kristīne Tjarve, TAVA
31.10.2005
Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) apkopojusi š.g. augustā un septembrī veiktās ārvalstu tūristu anketēšanas rezultātus. Anketēšanas mērķis bija noskaidrot ārvalstu ceļotāju motīvus, izvēloties Latviju kā tūrisma galamērķi. Pētījuma rezultāti tiks izmantoti, lai izstrādātu tūrisma mārketinga stratēģijas aktivitāšu plānu, kā arī tā rezultāti tiks publicēti interneta mājas lapā www.latviatourism.lv.
Vecrīga no putna lidojuma augstuma

Ārvalstu tūristu anketēšanu TAVA veica š.g. augusta un septembra mēnešos visos Latvijas reģionos, ārvalstu pārstāvniecībās. Anketēšana tika veikta trīs valodās – angļu, vācu un krievu valodās, respondentiem bija jāatbild uz 32 jautājumiem par ceļojuma galamērķu izvēli, tūrisma produktiem, tūristu apmierinātību ar Latvijā piedāvāto servisa līmeni, kā arī par informācijas izvēles avotiem pirms ceļojuma un vērtējumu par 2005.gada martā CNN kanālā pārraidīto Latvijas reklāmas klipu.

TAVA veikusi līdz šim plašāko tūristu anketēšanu par viņu ceļojumu motīviem, izvēloties Latviju kā tūrisma galamērķa valsti. Uz anketas jautājumiem atbildēja vairāk kā 1000 respondentu no vairāk kā 30 pasaules valstīm - Vācijas, Krievijas, Francijas, Lielbritānijas, Zviedrijas, Polijas, Austrijas, Beļģijas, Čehijas, Kipras, Spānijas, Holandes, Itālijas, Luksemburgas, Spānijas, Somijas, Austrālijas, Igaunijas, Lietuvas u.c. TAVA analīzi veica pa atsevišķām valstu grupām – respondentu patstāvīgajām dzīves vietām.

Veicot anketēšanu, TAVA ir noskaidrojusi, ka 51% respondentu no Vācijas un Krievijas parasti ceļo ar ģimenēm, savukārt, no Francijas – 54% respondentu ceļo ar ģimenēm, bet 59% respondentu no Lielbritānijas parasti ceļo bez ģimenēm. Respondenti no Vācijas, Krievijas, Francijas un Lielbritānijas labprātāk izvēlas individuālās tūres, gan ceļojot ar ģimenēm, gan bez ģimenēm.

Runājot par ceļotāju vēlmēm, apmeklējot Latviju, visu minēto valstu pārstāvji vēlētos apmeklēt Rīgas vēsturiskos un arhitektūras pieminekļus, Vācijas, Krievijas un Lielbritānijas ceļotājiem interesētu atpūta pie jūras un SPA un veselības tūrisms, savukārt, respondentus no Francijas visvairāk interesētu restorānu, kafejnīcu apmeklējums un latviešu nacionālās virtuves iepazīšana.

Daudzi no aptaujas dalībniekiem Latviju apmeklēja pirmo reizi – 87% respondentu no Vācijas, 71% respondentu no Francijas, 67% ceļotāju no Lielbritānijas un 41% no Krievijas, kas norāda, ka Latvija ar savu tūrisma piedāvājumu kļūst aizvien pievilcīgāka ārvalstu ceļotāju acīs.

Runājot par aktīvās atpūtas iespējām Latvijā – Vācijas iedzīvotājiem visvairāk interesētu kājām ejamais tūrisms un velotūrisms, Krievijas ceļotājiem – atpūta ar jahtām un sporta sacensības, Francijas tūristiem, līdzīgi vāciešiem, interesētu velotūrisms, savukārt respondentiem no Lielbritānijas – kājām ejamais tūrisms.

Visvairāk laika Latvijā pavadīja – Vācijas un Krievijas ceļotāji – trīs diennaktis, savukārt, Francijas pārstāvji līdz trīs dienām, bet Lielbritānijas iedzīvotāji vidēji četras diennaktis.

Vācijas, Lielbritānijas un Krievijas ceļotājiem ceļojumu uz Latviju palīdzējuši izvēlēties paziņu, draugu, radinieku un kolēģu rekomendācijas, savukārt, respondentiem no Francijas svarīga bijusi saita jeb Latvijas tūrisma interneta mājas lapas esamība, protams, arī paziņu ieteikumi.

Vērtējot Latvijas 2005.gadā izveidoto reklāmas klipu – 33% respondenti no Krievijas uzskata, ka klips ir informatīvs, 27% respondenti no Francijas uzskata, ka Latvijas klips ir rosinošs braucienam uz mūsu zemi, 13% respondenti no Lielbritānijas – rosinošs braucienam un informatīvs, 11% respondenti no Vācijas - informatīvs un ierosinošs braucienam.

TAVA direktors Uldis Vītoliņš informē, ka „Latvija aktīvi darbojas tūrisma jomā un  TAVA strādā pie Tūrisma mārketinga stratēģijas izstrādes tuvākajiem pieciem gadiem. Ārvalstu tūristu anketēšana ir liels solis uz priekšu Latvijas tūrisma piedāvājuma attīstīšanai, mums būs iespēja izstrādāt precīzāku tūrisma piedāvājumu katrai no mārketinga stratēģijā minētajām augsti prioritārajām, prioritārajām un perspektīvajām valstīm. Turklāt šis pētījums būs pieejams ikvienam tūrisma nozares pārstāvim, kas vien vēlēsies iegūt informāciju par kādu no pētījumā iesaistīto valstu iedzīvotāju ceļošanas tendencēm.”

Tūrisma attīstības valsts aģentūra ir Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde, kas izveidota ar mērķi īstenot tūrisma politiku.

Papildu informācijai:
Kristīne Tjarve
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tūrisma attīstības valsts aģentūra
Tālr. 7 22 99 45