| Marijas sala (Pils sala) | |
Tilta atklāšanas viesus ar savu muzicēšanu sagaidīja Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas pūtēju orķestris. Alūksnes pilsētas domes priekšsēdētājs Viktors Litaunieks norādīja, ka Alūksnes pilsētā nav daudz tiltu, bet tiem, kas ir, katram ir sava interesanta un nozīmīga vēsture. "Tilts uz Pilssalu bija veidots no koka, un arī atjaunotais tilts ir koka, lai gan mūsdienās ir pieejami dažādi moderni būvniecības materiāli. Bet mūsu koka tiltam ir sava sirsniņa, tas ir jauks un nozīmīgs akcents mūsu pilsētā. Alūksnieši saka lielu paldies visiem, kas darīja lielus un mazus darbus, lai tiltu atjaunotu," sacīja V.Litaunieks. Alūksniešus viņš rosināja katru reizi, kad atnāks pie Pilssalas tilta, uzsmaidīt tam - un tilts, ezers, pilsēta un dzīve uzsmaidīšot viņiem pretī.
Svētā Bonifācija Romas katoļu baznīcas prāvests Andžejs Keziks un Alūksnes evaņģēliski luteriskās baznīcas mācītājs Atis Grīnbergs iesvētīja jauno tiltu. A.Grīnbergs uzsvēra, ka tiltus jau izseni cilvēki ir būvējuši kā miera simbolu. „Ikreiz, kad tiek būvēts tilts, kaut kas no tā, kas šķir cilvēkus redzamā veidā, tiek atkal pārvarēts. Tādēļ tilta būvēšana vienmēr ir tiekšanās pēc miera, jo kara laikā visi tilti tiek spridzināti, lai netiek otram. Bet šodien notiek kaut kas tāds, kas liek mums cerēt un priecīgi raudzīties nākotnē. Mums vienmēr ir jābūvē tilti arī no sirds uz sirdi. Lai šādi tilti tiktu būvēti no tiem, kuri var un kuriem ir, uz tiem, kuriem nav - lai starp mums nebūtu nekādu plaisu," sacīja A.Grīnbergs.
Alūksnes Novada fonds īsteno mērķprojektu, kura laikā ikviens var ziedot naudu Alūksnes Pilssalas tilta atjaunošanai. Fonda valdes priekšsēdētāja Dzintra Zvejniece norāda, ka līdz šim ir savākti 1078,07 lati. Bet vēl līdz augustam ikvienam ir iespēja ziedot. „Par šiem līdzekļiem tiltam tiks iegādāts un uzlikts apgaismojums, ko paredzēts atklāt Alūksnes Pilsētas svētku laikā augustā. Aicinām būt atsaucīgiem arī citus ziedotājus," saka Dz.Zvejniece. Fakti: Jaunais Pilssalas tilts, tāpat kā iepriekšējais, ir no koka, izņemot siju konstrukcijas, kas ir metāla. Septiņdesmit metrus garajam un sešus metrus platajam tiltam uz metāla sijām ir piestiprināti koka paneļi, kuru biezums ārējās malās ir 14 centimetri, bet vidū - 19 centimetri. Šāda konstrukcija izvēlēta, lai novērstu ūdens uzkrāšanos. Virs tiem garenvirzienā ir dēļu klājumus. Jaunā tilta izturība ir 30 tonnas. Brauktuves platums - 5,40 metri. Atsevišķa trotuāra izbūve gājējiem pēc projekta nebija paredzēta. |