Aprīlis | 29 |
| 30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maijs |
|
|
|
|
1 |
| 2 |
| 3 |
| 4 |
| 5 |
|
6 |
| 7 |
| 8 |
| 9 |
| 10 |
| 11 |
| 12 |
|
13 |
| 14 |
| 15 |
| 16 |
| 17 |
| 18 |
| 19 |
|
20 |
| 21 |
| 22 |
| 23 |
| 24 |
| 25 |
| 26 |
|
27 |
| 28 |
| 29 |
| 30 |
| 31 |
|
|
|
|
|
Viesi - 328 |
Reģistrētie lietotāji - 0 |
|
|
|
Raksti > Personības |
Gleznotājs Ģederts Eliass (1887-1975) |
12.05.2005 Skatīts 9455 reizes |
Dzimis 1887.gada 23.septembrī Jelgavas apr. Platones pag. Zīlēnos, miris 1975.gada 29.janvārī Rīgā. Gleznotājs. Mācījies J.Valtera studijā Jelgavā (1903), pie V.Purvīša (1904). Pēc līdzdalības 1905.gada revolūcijas notikumos emigrējis, mākslas studijas atsācis Kopenhāgenā (ap 1907), ar pieņemtu uzvārdu studējis Briseles Karaliskajā Mākslas akadēmijā (1908 - 1913), apmeklējis Ž.P.Loransa darbnīcu Parīzē (1913 - 1914). |
| Ģ. Eliasa muzejs "Zīlēni" | | | "Academia Petrina", Ģ. Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs | | | Zīlēnu (Eliasa) osis | | | Piemineklis Ģedertam Eliasam | |
"Rīgas mākslinieku grupas" biedrs (1920 – 1938). Gleznojis figurālas kompozīcijas, portretus, ainavas, klusās dabas, nozīmīgs kā lauku žanra tradīciju veidotājs latviešu glezniecībā. Agrīnajā daiļradē iezīmējas stilistiskas pārvērtības postimpresionisma, agrīna modernisma virzienu ietekmē. 1930.gados raksturīgs glezniecisks jaunreālisms, pats mākslinieks centies būt "ārpus stila". Strādājis eļļas, akvareļa, pasteļa tehnikās. Latvijas Mākslas akadēmijas pedagogs (1925 - 1942, 1944 - 1953), Figurālās glezniecības meistardarbnīcas vadītājs (1932 - 1942). Darbojies kā "Latviešu konversācijas vārdnīcas" vispārējās mākslas vēstures nodaļas vadītājs (1928 - 1940), līdzautors grāmatai "Franču jaunlaiku glezniecība" (1940, kopā ar K. Eliasu), publicējies presē. Lit.: Māksla un arhitektūra biogrāfijās, I. R., 1995, 146. - 147. lpp.;<> Osmanis A. Ģederts Eliass. R., 1995 (MME); Latviešu tēlotāja māksla: 1860 – 1940. R., 1986; Siliņš J. Latvijas māksla: 1915 – 1940, I. Stokholma, 1988; Unerwartete Begegnung: lettische Avantgarde: 1910 – 1935. Köln,1990.
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|